Jak rzucić palenie i nie przytyć? Niezbyt poważny poradnik na ważny temat

Z tego tekstu dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć na temat rzucania palenia.

Sara Kurfess / unsplashed.com

Śmieszą nas ludzie, którzy mówią nam o chemii w jedzeniu, zaletach diety bezglutenowej albo rzekomo rakotwórczym cukrze, a sami, wypalają paczkę papierosów dziennie zapijając ją butelką whisky. Tym tekstem inaugurujemy więc nasz cykl “być alternatywnie zdrowym”. Na początek rozwiążemy najpoważniejszy problem człowieka: Jak rzucić palenie i nie przytyć? Lata rzucania palenia przez jedno z nas, nauczyły P. jak w sposób metodyczny podejść do tego problemu. Oto nasz poradnik.

Jak rzucić palenie? Pal cygara

Stać cię. Jeśli Kuba nauczyła nas czegokolwiek, to tego, że cygara wcale nie są produktem dla snobów i bogatych golfistów. Kubańczycy palą cygara, bo wierzą że to zdrowe. Dobrej jakości cygaro kupisz w Polsce za 20-25 złotych. Takie cygaro zapewni ci co najmniej dwie godziny bezsensownych konwersacji w rodzaju: “tym się nie zaciągasz, prawda?”. Gdy już skończysz te jałowe rozmowy z pewnością nie będziesz mieć ochoty na papierosa, bo właśnie wypaliłeś coś co ma więcej tytoniu niż 10 papierosów.

Wkrótce nauczysz się palić dla przyjemności, a nie z musu. No chyba, że wcześniej dostaniesz raka gardła…

Zapomnij o gumach

Jak rzucić palenie i nie przytyć? Pierwsza myśl: kupić te cholerne gumki i plasterki. Potem bloker apetytu, potem coś na zaparcia spowodowane kiepską dietą, a potem coś na biegunkę po środkach na zaparcia. Daruj sobie. Wspomaganie się chemią sprawia, że stajecie się od niej zależni. Tak długo jak żujecie gumy, tak długo dostarczacie do mózgu nikotynę i jest wszystko ok. Gdy przestajecie, zaczynacie mieć ochotę na papierosa.

 

Zapomnij o e-papierosach

Zastanawiasz się jak rzucić palenie i nie przytyć? Odrzuć e-papierosy. Nikt dziś chyba nie ma wątpliwości, że palenie elektroniczne, to nie terapia odwykowa, a jedynie substytut dla normalnego palenia. Owszem, cygara to też substytut, ale jest kilka różnic. Po pierwsze, z e-papierosem wyglądacie jakbyście cały czas cyckali przerośnięty długopis z funkcją czajnika. Po drugie, e-papierosy to szybka i duża dawka nikotyny na zawołanie. Można je palić wszędzie. Dzięki temu dostarczacie przez cały dzień do organizmu duże dawki nikotyny. Zamiast przestać, nasilacie nałóg. Po trzecie, nikt nam nie wmówi, że e-papierosy są smaczne.

 

Uświadom sobie że papierosy są obrzydliwe

Nie ma nic gorszego niż cuchnące papierosami ubranie. Przestając palić niczego nie tracisz. Palenie papierosów nie relaksuje, nie jest przyjemne, nie daje ulgi w stresie. To wszystko mity. Odstaw palenie z dnia na dzień i nie szukaj substytutów nikotynowych. Nic nie tracisz, jedynie zyskujesz. Uświadomienie sobie tego działa lepiej niż wszystkie farmaceutyki tego świata. Jeśli to zrozumiesz, nie potrzebne ci będą żadne słodycze, ani zajadanie głodu nikotynowego.

 

Dobre rady cioci Ady:

  1. Rzucaj palenie z dnia na dzień. Zmniejszanie ilości papierosów, czekanie na dobry dzień sprawi, że będziesz mieć poczucie straty czegoś
  2. Nie rzucaj palenia przechodząc na papierosy elektroniczne. Tylko pogłębisz uzależnienie
  3. Zrezygnuj z gum nikotynowych i środków zastępczych
  4. Najgorsze będzie pierwsze kilka dni, jeśli je przetrwasz, będzie coraz łatwiej
  5. Jeśli się poddasz i zapalisz, nie rezygnuj, tylko zacznij od nowa
  6. Brak papierosów to nie strata to zysk. Pamiętaj o tym. Niczego ci nie brakuje i nie musisz napychać się słodyczami czy rzuć długopisu
  7. Gdy będzie bardzo źle, żuj cynamonowe gumy
  8. Stosując te zalecenia nie przytyjesz.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszelkie prawa zatrzeżone. Foodies World 2018